Vi er en personalegruppe, som har arbejdet sammen i mange år. Vi er glade for vores arbejde, og glæder os hver dag til at gå på arbejde og være sammen med jeres dejlige børn. Dette komme også til udtryk i vores lave sygefravær blandt medarbejderne.


Billede af Susan Mathiesen - som er Institutionsleder / pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Susan Mathiesen

Institutionsleder / pædagog
Fuldtid

Billede af  Annette Brodersen  - som er Pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Annette Brodersen

Pædagog
Deltid

Billede af Jytte Grynnerup Nielsen - som er Sundhedsambassadør/ medhjælper hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Jytte Grynnerup Nielsen

Sundhedsambassadør/ medhjælper
Fuldtid

Billede af Maria Thinghøj Rosenvinge - som er Medhjælper hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Maria Thinghøj Rosenvinge

Medhjælper
Deltid

Billede af Layla Mattisson Ur-Rehman - som er Sprogansvarlig / pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Layla Mattisson Ur-Rehman

Sprogansvarlig / pædagog
Fuldtid

Billede af Julie Petterson - som er Pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Julie Petterson

Pædagog
Fuldtid


Billede af Pia Gustafson - som er Souschef / pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Pia Gustafson

Souschef / pædagog
Fuldtid

Billede af Lis Nymann Jacobsen - som er Sprogansvarlig / pædagog hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Lis Nymann Jacobsen

Sprogansvarlig / pædagog
Fuldtid

Billede af Lis Nielsen - som er Medhjælper hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Lis Nielsen

Medhjælper
Deltid


Billede af Helle Reichhardt - som er Barselsvikar hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Helle Reichhardt

Barselsvikar
Fuldtid

Billede af Nadja Mathiesen - som er Vikar hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Nadja Mathiesen

Vikar
Deltid

Billede af Inger Byssing - som er Vikar hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Inger Byssing

Vikar
Deltid

Billede af Birgit Falk - som er Vikar hos Sct. Georgs Gårdens Børnehave

Birgit Falk

Vikar
Deltid

At praktisere nærvær, betyder at personalet er meget bevidst om at praktisere dette. Dette gøres ved at have fokus på ”spejlneuronernes” betydning (smil og verden smiler til dig).

Resonans – eller spejlfænomener – spontant at imiterer holdningen og bevægelsen hos partneren. Overalt hvor folk er sammen, sker det meget tit, at mennesker følelsesmæssigt kommer i stemninger og situationer, som andre befinder sig i. Man er i kontakt med hinanden, ved andres blikke.

Resultatet er at der etableres en kontinuerlig, løbende opmærksomhed mellem mennesker. Kan personalet lære dette? Ja, man kan lære det med koncentration. Man kan træne det ved hjælp af daglig fokus på opmærksomhed, opmærksomhedstræning - at blive åndsnærværende.

Vi siger altid godmorgen og farvel til alle børn og forældre. Har øjenkontakt, smiler, lytter og giver berøring til alle børn. Vi viser nærvær overfor hinanden som personale, overfor forældre og folk som kommer udefra.

Ledelsen og personalegruppen har i fællesskab besluttet, at der ikke holdes formelle pauser (væk fra børnene) i løbet af arbejdsdagen. Man vil derfor ikke opleve, at personalet går fra for at afvikle pauser.

Personalet prioriterer at holde pause ved børnene forstået således, at personalet om formiddagen er i køkkenet og typisk efter frokosten nyder en kop kaffe